آموزش تاسیسات بیمارستانی

شاید با اهمیت‌ترین چالش امروز ما در زمینه‌های مختلف علوم مهندسی، توجه داشتن به اصول و استانداردها و رعایت آنها در طراحی‌ها و اجرائیات مهندسی باشد.

بسیاری از مشکلات پیچیده و تخصصی عصر حاضر در سازه‌های مختلف تجاری، اداری، مسکونی و بیمارستانی با رعایت کردن یک اصل کوچک طراحی و یا استفاده از یک استاندارد معتبر اجرا می‌تواند قابل پیشگیری باشد. چه بسیار از این سهل‌انگاری‌ها و بی‌توجهی‌ها که بلای جان انسان‌ها شده و موجب از دست رفتن جان بسیاری از افراد در حوادث طبیعی مختلف همانند زلزله و حتی حادثه‌های عادی مانند آتش‌سوزی می‌شود. دانش مهندسی ما تا حدی پیشرفت داشته است که قادر باشیم از بروز این چنین تلفات و خساراتی تا حد بسیار زیادی جلوگیری کنیم و این مهم تنها با افزایش دادن میزان دانش و تسلط بر آخرین مهارت‌های طراحی و اجرا و تربیت متخصصین محقق خواهد شد. این استاتنداردها و قواعد همینطور در فضاها و تاسیسات بیمارستانی ملزم به رعایت هستند. تهویه مطبوع در تمامی فضاهای بیمارستان از جمله آزمایشگاه، اتاق عمل، جراحی و … مورد نیاز و حیاتی است، به این دلیل که رطوبت، دما و هوای مطبوع در اکثریت فضاهای بیمارستانی مهم و حیاتی است. با شرکت در دوره تخصصی تاسیسات بیمارستانی مجتمع آموزش عالی آزاد نوین پارسیان شما دانشجویان، مهندسین و علاقمندان گرامی می‌توانید با یاری برترین اساتید کشور در این زمینه با سال‌ها سابقه درخشان در صنایع تخصصی، مباحث اساسی تاسیسات بیمارستانی را به صورت کاملا تخصصی آموزش ببینید و با همه تکنیک‌ها و نکات مهندسی آن آشنا شوید.

از مباحث و سرفصل‌های ارائه شده در دوره آموزش تاسیسات بیمارستانی می‌توان به آشنایی با مفاهیم اولیه فضاهای درمانی وساختار شناسی فضاهای بیمارستانی، بررسی روشهای محاسابات بار فضای درمانی، شناخت اساسی تجهیزات فضاها و محاسبه میزان بارهای آنها، تشریح مبحث Room balancing،  آشنایی با مبانی درجه بندی تمیزی هوا در فضاهای مختلف و در آخر بررسی موارد تاثیرگذار در سیستم‌های تهویه مطبوع اشاره کرد. 

1-مفاهیم اولیه فضاهای درمانی وساختار شناسی فضاهای بیمارستانی
2-روشهای محاسابات بار فضای درمانی
3-شناخت تجهیزات فضاها و محاسبه میزان بارهای آنها
4-Room balancing
5-شناخت درجه بندی تمیزی هوا در فضاهای مختلف
6-انتخاب سیستم های تهویه مطبوع
7-لوله کشی گازهای طبی
8-لوله کشی آب سرد،گرم و برگشت آبگرم
9-لوله کشی فاضلاب و ونت
10-محاسبات رختشویخانه

بیمه تضمین یادگیری

رسالت ما برگزاری دوره های آموزشی با کیفیت و کاربردی و یادگیری کامل دانشجویان می باشد. در همین راستا طرح “بیمه تضمینی یادگیری “ را طراحی و به مرحله اجرا رساندیم. این طرح جهت بالا بردن سطح کیفی دوره های آموزشی و ارتباط بین اساتید و دانشجویان و رفع نگرانی آموزش کامل و تکرار چندین باره دروس آموزشی به صورت آفلاین و آنلاین می باشد. بر اساس این طرح کلیه دانشجویانی که بسته های آموزشی آفلاین ما را خریداری نمایند امکان حضور در دوره آنلاین و حضوری درس مربوطه در اولین دوره براساس زمانبندی “تقویم آموزشی دوره های حضوری و آنلاین “ را خواهند داشت و همچنین دانشجویانی که دوره های آنلاین و حضوری ما شرکت کنند امکان دسترسی به بسته آموزشی آفلاین درس مربوطه را خواهند داشت. امید است با ارائه خدمات آموزشی این مجموعه مهندسین و دانشجویان عزیزمان تخصص لازم جهت کسب شغل مناسب خود را بدست آورده و در جایگاه مطلوب خود فعالیت کنند.

فرم ثبت نام

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

جواب خود را نیافتید؟ با ما در تماس باشید

ثبت درخواست

با ما در تماس باشید، در اسرع وقت پاسخ شما را میدهیم

تماس مستقیم با واحد فروش
021-5104000